Обережно, шахраї!

Створювати новину мають право лише адміни та модератори форуму.
Залишати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
Аватар користувача
toxi
Администратор
Администратор
Статті: 0
Повідомлень: 532
З нами з: 12-04-2008 07:58:25
Ваша стать: Чоловічий
І'мя: Roman
Контактна інформація:

Обережно, шахраї!

Повідомлення toxi »

Тема мобільного шахрайства привертає все більше уваги споживачів мобільного зв’язку — за нашими оцінками, близько 10 млн абонентів вважають себе тією чи іншою мірою постраждалими від дій мобільних шахраїв.

Рекомендації абонентам
Переконайтеся у достовірності інформації, отриманої телефоном від невідомих, які представилися працівниками правоохоронних органів, радіостанції, оператора стільникового зв’язку, чиновниками, вашими родичами, знайомими або іншими особами.

Не поспішайте виконувати інструкції невідомих людей, отримані по телефонним дзвінком чи SMS, особливо, якщо їх інструкції потребують переказу або передачі вами коштів у будь-який спосіб. Зателефонуйте до Центру підтримки клієнтів свого оператора і уточніть інформацію. Квапливі дії можуть призвести до фінансової шкоди.

Не поспішайте телефонувати або надсилати SMS на короткий номер, який начебто має розблокувати комп’ютер від вірусу чи рекламує сервіс, що працює на базі доступу до персональних даних інших людей. Уточніть інформацію у свого оператора.

Уточняйте в оператора вартість платних номерів, які вам пропонують для участі в акціях і вікторинах контент-провайдерів.

Не поспішайте давати телефон на "один дзвінок" незнайомій людині. Пам’ятайте, що останнім часом почастішали випадки крадіжок телефонів саме у такий спосіб.

Не відкривайте файли, які надійшли у MMS-повідомленні від невідомих відправників, а якщо є сумніви, то і від відомих. З розвитком функціональності мобільних телефонів, КПК і комунікаторів хакери стали приділяти більше уваги створенню шкідливого програмного забезпечення для цих пристроїв. За можливості встановіть на мобільний пристрій одну з багатьох антивірусних програм, які ви можете знайти на сайтах відомих виробників антивірусного програмного забезпечення

Для розблокування комп’ютера від вірусів використовуйте антивірусне програмне забезпечення відомих розробників, у тому числі, безкоштовні версії, розміщені на їхніх сайтах. Не варто вірити повідомленням, які гарантуть позбавлення від вірусу або зникнення інтернет-баннера після надсилання SMS на короткий номер.

Мобільний захист
Якщо ви вважаєте, що стали жертвою шахрая, зверніться до правоохоронних органів. Згідно із законодавством України, оператори мобільного зв’язку не мають повноважень для блокування шахрая за вашим запитом. Тільки за запитом правоохоронних органів може бути здійснене блокування абонента.

Якщо Ви абонент Beeline, ви можете прослухати рекомендації, зателефонувавши з мобільного телефона за безкоштовним номером 068044 з будь-якого регіону України.

Якщо ваш комп’ютер заблокований вірусом Troyan Winlock та його модифікаціями і для розблокування вам пропонують надіслати SMS на короткий номер, використовуйте безкоштовно розблокувальник Dr.Web від TrojanWinlock або зверніться до свого інтернет-провайдера.

Схеми шахрайства
Лжедзвінок від технічної служби оператора

Найпоширеніша останнім часом схема обману така: лунає дзвінок, приємний голос повідомляє (як варіант - надходить SMS), що відбувається переналаштування мережі і необхідно переналаштувати телефон на нові параметри, відповідно, потрібно набрати комбінацію цифр і знаків. Іноді диктують, іноді надсилають SMS. Після набору комбінації з рахунку списуються гроші.

Ця схема шахрайства, яку ми називаємо "лжедзвінком від технічної служби оператора", сьогодні одна з найпоширеніших. У більшості випадків ця схема здійснюється за допомогою послуги "Переказ коштів". Розпізнати шахраїв доволі просто - вони діють дуже наполегливо і вимагають негайного виконання їх дій. Абоненту будь-якого оператора зв’язку слід знати, що в оператора мільйони абонентів, і налаштування на мережі здійснюються таким чином, щоб бути непомітними користувачам.

У зв’язку з тим, що користувач здійснює переказ коштів добровільно, оператор зв’язку, на жаль, не має юридичного права повернути йому переказані на інший рахунок кошти.

Основна наша рекомендація: не виконувати вказівки невідомої особи і не вводити під диктовку коди на своєму телефоні. Необхідно перевірити інформацію, передзвонивши до абонентської служби свого оператора зв’язку.

Випадок із родичами

Шахрай представляється родичем, другом або спіробітником Вашого родича і схвильованим голосом повідомляє, що з ним сталося лихо (потрапив в аварію, збив людину тощо).

І от у постраждалого під час аварії зламався телефон (сіли батарейки, вкрали апарат, загубився) і доводиться телефонувати з чужого.

Ще доведеться дуже багато робити дзвінків, тому необхідно поповнити баланс. Перебуваючи у стресовому стані чи розгубленості, люди легко погоджуються допомогти.

Шахраї починають "розкручувати" своїх "родичів" на готівку. Після поповнення балансу вони передзвонюють і з полегшенням повідомляють, що конфлікт залагоджено - від постраждалих у ДТП сторін вдалося відкупитися.

Потрібно лише в певному місці передати посередникам гроші. Передаючи необхідну суму, людина і не підозрює, що робить чергову добровільну пожертву.

Рекомендація: щоб розпізнати обман і не втратити велику суму грошей, постарайтеся з’єднатися з родичем напряму або через друзів і знайомих; попросіть того, хто вам телефонує, описати зовнішність Вашого родича і відповісти на запитання особистого характеру.

Лжеприз

На мобільний телефон абонента телефонує лжеведучий відомої музичної радіостанції і вітає з виграшем цінного призу.

Щоб отримати приз, необхідно упродовж хвилини зателефонувати на радіостанцію. Того, хто зможе зателефонувати, вітають, він переказує вітання, замовляє пісню й дізнається ще одну приємну новину: він не просто отримає приз (телефон), а його ще й одразу ж підключать – треба лише негайно придбати карту поповнення рахунку вищеназваної компанії і повідомити її дані діджею.

Заплативши гроші й прийшовши через декалька днів за подарунком, ошуканий абонент дізнається, що на радіостанції ніхто ніякого конкурсу не проводив, тому довгоочікуваного телефона він не отримає.

Та й куплена картка вже не знадобиться - шахраї вже давно переказали з неї гроші на свої рахунки.

Рекомендація: радіостанції зазвичай проводять розіграші призів у прямому ефірі - увімкніть радіостанцію і перевірте інформацію про розіграш.

Лжеробота

Новий вид шахрайства: оголошення з пропозицією стабільної роботи з житлом і високою зарплатою.

Для отримання інформації про роботу в них пропонується надіслати SMS або зателефонувати на короткий номер (зазвичай з підвищеною вартістю SMS чи платним автовідповідачем).

Рекомендація: як правило, великі агентства з підбору персоналу, від імені яких діють шахраї, надають інформацію про всі вакансії безкоштовно і, швидше за все, після відправлення SMS вам надійде інформація про вакансію, розміщену у вільному доступі в інтернеті.

SMS-прохання

Абоненти мобільних операторів отримають SMS із проханням: "У мене проблеми, зателефонуй за таким-то номером.

Якщо номер не відповідає, поклади на нього гроші й передзвони". Деякі абоненти, особливо люди пенсійного віку, поповнюють рахунок шахраїв, думаючи, що пише хтось із близьких людей.

Рекомендація: якщо ви подумали, що допомога потрібна вашому родичеві, знайомому, другу, постарайтеся з’єднатися з ним за відомим вам номером.

Життя без спаму

Абоненту надходить SMS із пропозицією відписатися від рекламної SMS-розсилки.

Для того щоб відписатися, пропонується надіслати "безкоштовне" SMS певного змісту (частіше за все це набір цифр) на один з коротких номерів і перейти за отриманим у відповідь посиланням, щоб виключити номер зі списку розсилки рекламних повідомлень.

Рекомендація: не вірте подібним повідомленням. Відписатися від пропозицій, які вам надсилають різні компанії, в яких ви оформляли дисконтні карти, залишали контактні дані зі згодою отримувати інформацію рекламного характеру тощо ви можете самостійно або за допомогою оператора, просто зателефонувавши до Центру підтримки клієнтів.

Помилковий переказ коштів

Людина отримує SMS, яке інформує про надходження коштів на її рахунок, переказаних начебто за допомогою послуги "Мобільний переказ".

Одразу ж після цього їй телефонує шахрай, який стверджує, що щойно переказав гроші на цей номер помилково і просить повернути гроші назад тим самим "Мобільним переказом".

Рекомендація: перевірте баланс Вашого рахунку, переконайтеся, що його було поповнено на вказану незнайомою людиною суму, після цього приймайте рішення.

Порятунок від комп’ютерного вірусу

Останнім часом активізувався новий тип комп’ютерного вірусу Trojan.Winlock та його модифікація (Trojan.Winlock.origin), який блокує роботу комп’ютера і за розблокування просить надіслати SMS на короткий номер.

Після відправлення SMS, розблокування, звісно, не відбувається, при цьому в абонента з рахунку списується велика сума грошей.

Наші рекомендації: необхідно зателефонувати до Центру підтримки клієнтів за номером 0611 і назвати короткий номер для надсилання SMS, який використовується хакерами. Це допоможе оперативно заблокувати цей короткий номер і вжити заходів щодо недобросовісного партнера, якому цей номер належить.

Платний код, або «Акції» оператора

Абонент отримує повідомлення про акцію, яку проводить його оператор.

За умовами "акції", абонент до кінця тижня (місяця, року, життя) отримує можливість здійснювати безкоштовні дзвінки по країні.

Для цього йому необхідно лише відіслати у службу інформаційної підтримки (телефони додаються) "оператора" коди декількох карт оплати.

Звісна річ, з’ясовується, що оператор жодних акцій не проводив, а карти оплати поповнили рахунки шахраїв.

Рекомендація: не виконуйте дії під диктовку невідомої вам людини, як би правдоподібно вона не описувала умови акції. Передзвоніть в абонентську службу Вашого оператора зв’язку й перевірте інформацію.

Крадіжки, розбій та фальшиві апарати

Величезна кількість мобільних телефонів, які випускають у наш час, призвели до того, що випадки втрат і крадіжок мобільних телефонів набули масового характеру.

Кількість крадіжок мобільних телефонів перевищує показники будь-якого іншого виду крадіжок, у тому числі й квартирних. Цей вид викрадень вражає величезною кількістю способів позбавлення власників їх засобів зв’язку.

Як основні види, можна виділити обман, гру в довіру, крадіжку і розбій. Обман відбувається дуже просто.

На вулиці до вас підходять з проханням дозволити передзвонити хворій матері чи дітям додому, посилаючись на розряджений акумулятор і терміновість дзвінка. Ви проявляєте розуміння, і через хвилину телефон повертається до Вас, а от кількість готівки на рахунку дуже зменшується - або дзвінок здійснюється на платний номер, або набирається певна комбінація цифр, яка дозволяє переказати кошти на рахунок іншого абонента.

Іноді жертви після крадіжки самі дивуються своїй наївності. Припустимо, на зупинці до вас звертаються з проханням дати мобільний телефон, так би мовити, негайно треба зателефонувати. Ви проявляєте розуміння, а зловмисник під час розмови віддаляється від вас і в певний момент сідає в машину співучасника і від’їжджає з вашим телефоном.

Гра у довіру є різновидом обману. Злочинець, посилаючись на розряджену батарею телефону, просить вставити у ваш апарат свою сім-карту, щоб зробити нагальний дзвінок. Потім просить почекати, поки сходить у машину за номером, а свій телефон залишає вам у заставу.

Після довгого очікування ви розумієте, що у вас в руках залишився чудово зроблений муляж. Такі самі муляжі часто продають любителям придбати технічно просунуту модель за невеликі гроші.

Рекомендація: не віддавайте телефон у руки незнайомця. Якщо Ви хочете допомогти, запропонуйте самостійно набрати потрібний номер і передати інформацію.

Будьте впевнені
Beeline бере активну участь у вирішенні проблеми мобільного шахрайства шляхом інформування абонентів про існуючу загрозу всіма доступними засобами.

Для того, щоб абоненти могли безпечно скачувати різноманітні мелодії і картинки, брати участь у вікторинах і голосуваннях, спілкуватися у чатах і соціальних мережах, оперативно дізнаватися про прогноз погоди, курси валют, біржеві новини й масу іншої корисної та цікавої інформації, Beeline виділяє короткі номери зовнішнім компаніям (контент-провайдерам), які надають такі послуги. Як правило, ці партнери працюють одразу з декількома операторами на ринку, принаймні, намагаються укласти угоди з операторами "великої трійки".

Розуміючи свою відповідальність перед клієнтами, ми дуже уважно ставимося до вибору своїх партнерів і вживаємо жорсткі заходів щодо контент-провайдерів, які порушують умови договору й пропонують абонентам:

неіснуючий або нелегальний контент
неповну або недостовірну інформацію про послугу
непрозорі ціни за послуги
розсилку платного контенту без згоди абонента і без можливості від неї відписатися тощо.
Ви можете уточнити вартість послуг, які здійснюються через короткі номери, перш ніж прийняти рішення про участь в акції або вікторині, які пропонують контент-провайдери.

У разі надходження скарг від абонентів на недобросовісні дії одного з контент-провайдерів ми обов’язково здійснюємо перевірку його діяльності і, у випадку виявлення порушень, виставляємо йому штрафи й блокуємо короткі номери.
Источник: http://safe.beeline.ua/rus/index.wbp
Правила форуму :: Виконую послуги IT-адміністратора (види послуг).